Una trentena de veus creatives i una desena de veus expertes formen part del programa d’activitats de L’Aferrada 2025, pensat per impulsar la creació de contingut en català i connectar el talent amb les plataformes de continguts
Més enllà de les persones que formen part del programa, més de 150 creadors de contingut i professionals del sector de la comunicació assistiran a les jornades que se celebraran a Palma
Aquest cap de setmana, 15 i 16 de novembre, torna a Palma L’Aferrada, la trobada de creadors de contingut digital en català que enguany arriba a la tercera edició i es consolida com l’esdeveniment de referència del sector.
Si dissabte l’atenció se centra en les ponències per part d’experts i el contacte entre creadors, empreses i plataformes, el diumenge serà el moment dels creadors, que mostraran la riquesa, la diversitat i el talent de l’ecosistema digital en català.
Entre els participants d’aquesta edició hi ha Núria Camp, Meritxell Colell, La Tropa (Daniel Roig, Àngela Barber, Joel Denis i Maria Antònia Esquinas), Xisco Domínguez, Elisabet Aloy i Adrià Llagostera, Joan Sánchez, Pau Guzmán, Pol Casellas, Joan Salvador, Es3perduts (Jeroni Pou, Agustí Pou i Tià Rigo), Marta Domingo, Norman López, Pedro Irles, Anam Fent (Neus Gil i Aina Segura), Antoni Guiscafrè, Araendonen (Sebastià Crespi i Toni Miró) i Constança Ramis.
A L’Aferrada també hi haurà veu per als creadors sènior —perquè ser creador de contingut no és només cosa de joves. És una nova professió que impacta a totes les edats i que es va consolidant i professionalitzant. Els comunicadors i creadors de contingut Mariola Dinarès i Àngel Aguiló conduiran un diàleg obert amb el públic.
Tots ells representen una nova generació de creadors que, des de diferents formats i plataformes, treballen per fer créixer la presència del català al món digital. Des de continguts d’humor fins a projectes de divulgació o creació audiovisual, L’Aferrada dona veu a un col·lectiu cada vegada més ampli i divers que comparteix el mateix propòsit: professionalitzar-se i fer del català una llengua plenament present a les xarxes i a l’àmbit digital.
Segons Laia Carrera, directora de L’Aferrada, “enguany volíem posar el focus en els creadors. Són ells qui donen sentit a aquesta trobada i qui fan possible que el català continuï viu i vibrant al món digital. L’objectiu és ajudar-los a créixer i generar oportunitats reals de futur”.
Amb aquesta aposta pel talent, L’Aferrada 2025 reafirma el seu compromís amb la formació, la connexió i la visibilització dels creadors de contingut en català. La trobada combina espais professionals, debats, presentacions i activitats obertes al públic per fomentar la col·laboració entre creadors, institucions i empreses del sector.
Impulsors de la jornada
La trobada és impulsada per l’Obra Cultural Balear (OCB) amb el suport del Departament de Política Lingüística de la Generalitat de Catalunya, l’Institut d’Estudis Baleàrics, el Consell de Mallorca, el Ministeri de Cultura, EVA – 3Cat, Accent Obert i l’AMIC.
L’esdeveniment també compta amb la col·laboració del Govern d’Andorra; les entitats Palma Jove, Òmnium Cultural, Acció Cultural del País Valencià, CaixaForum Palma; les empreses Estrella Damm, DÔME, Quely, Consell Regulador IGP Sobrassada de Mallorca, Consell Regulador Ensaïmada de Mallorca, i els mitjans de comunicació oficials IB3, Agència Catalana de Notícies, Agència de Notícies Andorrana, Ràdio Arrels, Tresdeu, Diari La Veu del País Valencià, El Nacional i dBalears.



