Cucorba, antics membres del grup, Ánimos Parrec, Juanjo Monserrat, Marta Elka, Natalia Tascón, O-Erra, Sedaç, Tiu i Umbert compartiran escenari a la plaça Mallorca d’Inca en un concert impulsat per l’Obra Cultural Balear per celebrar les quasi cinc dècades de trajectòria del grup
La plaça Mallorca d’Inca acollirà aquest dissabte, 19 de setembre, el gran concert homenatge “Gràcies, Cucorba!” que l’Obra Cultural Balear (OCB) ha organitzat per reconèixer la trajectòria de Cucorba, un dels grups més influents i estimats de la música infantil en català a Mallorca. El concert, que compta amb la col·laboració de l’Ajuntament d’Inca, començarà a les 19.30 h a la plaça Mallorca.
L’acte serà una trobada excepcional al voltant de les cinc dècades de trajectòria de Cucorba, amb cançons emblemàtiques que han acompanyat moltes generacions de mallorquins al llarg dels anys, i on el grup compartirà escenari amb antics membres i una àmplia representació d’artistes de l’escena musical mallorquina per interpretar conjuntament alguns d’aquests temes.
Entre els artistes convidats hi haurà Julià Picornell d’Ánimos Parrec, Juanjo Monserrat, Marta Elka, Natalia Tascón, Pau Franch d’O-Erra, Manel i Pere Joan Martorell de Sedaç, Tiu i Umbert. També hi participaran quatre antics membres de Cucorba: Miquel Brunet, Toni Colomar, Kake Portas i Miquel Àngel Oñate, que tornaran a compartir escenari amb el grup en aquesta ocasió tan especial. A més, el concert homenatge reservarà algunes sorpreses i moments especials que es mantindran en secret fins el dia de l’esdeveniment.
A pocs dies del concert, l’OCB ha reunit a Inca els membres de Cucorba, alguns dels artistes convidats, el president de l’entitat, Antoni Llabrés i el batle d’Inca, Virgilio Moreno, per fer una fotografia de família i parlar de l’acte, que vol convertir la plaça Mallorca en un gran espai de celebració i agraïment a Cucorba.
“Cucorba forma part de la infància de moltes generacions de mallorquins. Les seves cançons han fet riure, jugar i cantar a milers d’infants, i han aconseguit que la nostra llengua fos present en aquests moments d’una manera natural i alegre. Per això creim que és important que la trajectòria de Cucorba no acabi simplement amb un darrer concert, sinó que tots plegats ens poguéssim aturar i dir-los públicament gràcies”, ha assenyalat el president de l’OCB, Antoni Llabrés.
Llabrés ha destacat també el caràcter especial de l’acte: “serà una nit per retrobar-nos amb cançons que formen part de la nostra memòria i, sobretot, per veure damunt un mateix escenari persones que han format part de la història de Cucorba i artistes que avui continuen fent música a Mallorca. Serà un homenatge, però també una gran festa, amb algunes sorpreses que esperam que el públic gaudeixi”.
“Per a Inca és un orgull acollir aquest homenatge a Cucorba, un grup que forma part de la memòria i de la infància de tantes persones de Mallorca. Durant gairebé cinc dècades han fet una aportació extraordinària a la nostra cultura popular i, sobretot, han aconseguit transmetre la música i la llengua catalana a diverses generacions d’infants d’una manera propera, divertida i molt estimada”, ha destacat el batle d’Inca, Virgilio Moreno.
Moreno ha animat la ciutadania a participar en el concert: “Aquest dissabte la plaça Mallorca serà un punt de trobada de diverses generacions i una bona ocasió per retrobar-nos amb cançons que formen part de la nostra història. Agraïm a l’OCB que hagi pensat en Inca per celebrar aquest homenatge i convidam tothom a sortir al carrer i compartir aquesta nit tan especial amb Cucorba”.
“Gràcies, Cucorba!” arriba després de l’anunci del grup de posar fi a la seva trajectòria i vol ser un reconeixement a les cinc dècades dedicades a la música, la llengua i la cultura popular de Mallorca. Durant tot aquest temps, les seves cançons han sonat a escoles, teatres, festes populars i auditoris i han esdevingut part de la memòria col·lectiva de diverses generacions.
L’OCB ja va reconèixer aquesta trajectòria el 2023, quan va atorgar a Cucorba el Premi Aina Moll dels Premis 31 de Desembre per la seva llarga i fecunda trajectòria i per haver posat a l’abast de generacions d’infants de Mallorca cançons, jocs, històries, rondalles i altres elements lúdics i recreatius d’una manera viva, genuïna i actualitzada.
El concert d’aquest dissabte vol culminar aquest reconeixement amb una gran festa compartida. Un acte pensat tant per a les persones que varen créixer amb les cançons de Cucorba com per a les noves generacions, i que vol reivindicar el valor de la música infantil i de la cultura popular feta en català.
A continuació, les declaracions d’Antoni Llabrés, president de l’OCB:




